دانلود فیلم آموزشی برنامه نویسی

بروزترین مرجع دانلود فیلم آموزش طراحی قالب و برنامه نویسی

دانلود فیلم آموزشی برنامه نویسی

بروزترین مرجع دانلود فیلم آموزش طراحی قالب و برنامه نویسی

  • ۰
  • ۰

آموزش پنل لایه تنظیم Pattern Fill در فتوشاپ CS6

همانطور که میدانید 19 ابزار در قسمت تنظیمات Create new fill or adjustment layer نرم افزار فتوشاپ وجود دارد که یکی از آنها گزینه Pattern Fill می باشد .  پترن (Pattern) یا الگو در فتوشاپ، ابزاریست برای راحت کردن Copy و Paste! با استفاده از این ابزار، شما یک نمونه (یا الگو) به فتوشاپ می‌دهید یا از الگوهای پیش فرض خود برنامه برای پر کردن قسمت مشخص شده استفاده می کنید . به عنوان مثال کل صفحه را با بافت کاغذ یا یک الگویی که دانلود کرده اید پر می کنید . این تنظیمات از دو قسمت قابل دسترس می باشد (به غیر از منوبار اصلی). یکی پنل Layer Style که در این بخش به طور کامل آموزش داده شده است و دیگری از طریق گزینه Create new fill or adjustment layer که در ادامه آموزش میدهم.

1. یک صفحه جدید ایجاد یا یک تصویر وارد فتوشاپ کنید سپس بر روی آیکونCreate new fill or adjustment layer کلیک کرده و گزینه Pattern را انتخاب کنید .  

2. از قسمت pattern  می توانید الگوی مورد نظرتان را بر روی متن یا یک صفحه اعمال کنید . بر روی مثلث کوچکی گه در سمت راست مشخص شده است کلیک کرده و یک الگو را انتخاب کنید . از طریق مثلث که با کادر قرمز مشخص شده است نیز می توانید به الگوهای دیگر دسترسی داشته باشید .  
شما می توانید از طریق روش زیر یک الگو را خودتان ایجاد و به لیست پیش فرض اضافه کنید .  
1.   تصویری که میخواهید به عنوان الگو استفاده شود را باز کرده و بخشی از آن را با ابزار rectangle Marque tool در پالت ابزار انتخاب کنید.
2.   از منوی اصلی (Menu Bar) و در زبانه Edit گزینه Define Pattern را انتخاب نمایید.
3.   در پنجره باز شده، الگو را با نام دلخواه ذخیره کنید.
این الگو در باکس (Pattern پنجره افکت Pattern Overlay به جمع سایر الگوها افزوده می شود.
از طریق گزینه Scale اندازه بافت را می توانید بزرگ یا کوچک کنید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی